Lediga dagar bara rinner iväg......



....och nu är det snart dags för en tiodagars igen. Idag är det ca -20 ute, så det är fortfarande för kallt för att kasta sig ut i skidspåren tycker jag, det är ju viktigt att första gångerna blir roliga menar jag, annars så finns ju risken att man tröttnar rätt snabbt :).

Annars så är det full rulle med olika val till gymnasiet för "Den yngsta", hon ska ju söka olika frisörprogram och det är otroligt höga intagningspoäng, nästan topp måste man ha, och det i sig är ju jäkligt märkligt med tanke på att det helt och hållet är ett yrke där man ska ha en viss läggning och känsla för att bli duktig, ja ja så blir det väl när det är många som söker.

"Den äldsta" har nu lämnat Dalarna och är tillbaka på studieorten, där man hör och häpna i går kväll hade -1 grad!!!, det är tydligen i Norrland man ska bo om man inte vill frysa inne.

Men vi kan inte påstå att vi fryser inne i alla fall, 30 grader vid soffan igår kväll igen tack vare den fantastiska investeringen vi gjorde i november, braskasetten. Tänk att vi gjorde nåt som var rätt i tiden för en gångs skull, nu när elpriserna sköt i höjden menar jag.

I helgen när vi satt framför hettan  vid tv:n så gick våra tankar till sommaren, konstigt, och vart vi skull resa i år. Vi ringde vårt resesällskap och  med gemensam sökning via nätet bokade vi till slut en resa till Kreta, jag har faktiskt aldrig varit där trots att jag älskar Grekland så det ska bli mysigt.

Här är resmålet:




Kommentarer
Postat av: Mor

Visst är det trevligt och mysigt på Kreta...men hur nyttigt är det att vistas i solen så mycket som ni gör... och i miljösynpunkt..inte bra alls att flyga!

2010-01-12 @ 14:16:54
Postat av: A-L

Mor: vi har våran kalla sommar här i Sverige, där det är stekande, och då menar jag stekande, sol max tre vacor på en sommar!. Sen åker vi bort en vecka till på året så det blir fyra veckor sol på ett helt år!

Sen vad gäller flygresorna så åker vi EN gång om året, det finns de som flyger via jobb m m flera gånger i veckan, nej du, jag är ingen miljöförstörare, bara en soltörstig blekfis från Sverige:)

2010-01-12 @ 14:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0