En hel dag i färger



Slutade tre och trodde i min enfald att det skulle bli en lugn och skön eftermiddag
Väl hemkommen möts jag av en ivrig dotter som PLÖTSLIGT har kommit på att hon ska bli brunett, NEJ!, sa jag bestämt, vi betalade faktiskt tusen riksdaler för en månad sen för en väldigt ljus slingning hos frisören.

Men ni vet hur det är, efter lång övertalning ( eller den kanske inte var så lång vid närmare eftertanke) så  fick det stackars barnet, som har en såååå hemsk utväxt, under förutsättning att hon betalar själv naturligtvis köpa färg på Kicks, och jag lovar att göra jobbet.
Det hör till historien också att för att ett ljust slingat hår ska bli mörkt så måste man först färga håret rött ( det röda pigmentet tar tydligen upp det ljusa bättre än de bruna gör ) och sedan göra om proceduren igen med en brun färg. Ja, ni kan ju själva förstå att  det var ju nästan så att jag missade IDOLPREMIÄREN, jag fick springa lite emellan badrum och vardagsrum.
Jaha, och hur blev resultatet, jo, så här, och hon blev nöjd och då är jag det också!


..före.....





....och efter......



Kommentarer
Postat av: lillan

Jaha va det de du gjorde,själv satt jag

på Palmbergs å vänta!!!!!

2009-09-09 @ 11:02:25
Postat av: Mor

Hon ser ju ut som dej!

2009-09-10 @ 22:45:24
Postat av: A-L

Tycker du???, det är nog bara för att jag brukar ha den färgen

2009-09-11 @ 09:28:35
Postat av: lillan

PLEASE kan vi fika på tisdag??

Jag behöver vuxenkontakt.hjälp vad gör

man med tonåringar??

Desperat snart barnlös singel ;)

2009-09-13 @ 16:39:29
Postat av: A-L

Självklart fikar vi på tisdag, 11.00 på Palmbergs eller?

2009-09-13 @ 16:44:49
Postat av: lillan

YESSSSS

2009-09-13 @ 18:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0