Gymnasiebesök



Igår var jag och "Den yngsta" på besök på en av de gymnasieskolor som hon ska söka till hösten. Vi blev väl omhändertagna och lärare, elever och bitr. rektor tog sig verkligen tid med oss.
Det verkar var en jättetrevlig skola med bra resurser och mysig atmosfär, "Den yngsta" föll direkt -där vill jag gå!
Så det är bara att kämpa på med betygen, inte för att hon har dåliga betyg nu, utan för att det är helt galet höga intagningspoäng på alla frisörprogram. Förra hösten låg det på 275 poäng, vilket betyder tio MVG, och sex VG, som sämst!. Ja, det blir nåt att bita i det!!! kör så det ryker gumman!!

Annars så går jag på min jobbarperiod idag, nu blir det inte tiodagar i rad eftersom jag gör ett litet break mitt i och tar mig en sväng till lasarettet och tar bort en massa polyper på måndag, det ska bli skönt att få tillbaka smak och lukt efter ett år och åtta månader. Så den här julen ska det bli gott med julmat!
Apropå julmat så blir det promenad med grannen ikväll igen, hoppas att det inte regnar.





Kommentarer
Postat av: lillan

Bra där två inlägg på

två dar!!!!

2009-11-25 @ 13:36:13
Postat av: mor

Nu gäller det för den yngsta!!! Och för dej också förstås! Julmat?! Förstår att du längtar efter sill, sillsallad, Janssons och Lutfisk!!

2009-11-30 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0