Är det dags eller?



Ja, jag har varit sämst på att uppdatera, men det har varit fullt upp denna ledighet.
På fredagaen direkt efter jobbet hämtade vi upp "Den äldsta" med pojkvän i Falun och fortsatte sedan mot huvudstaden och en senarelagd 50-årsöveraskning för Mannen.
Lördagen började med det den alltid brukar börja med när man har sina båda döttrar med till storsta`n, nämligen shopping.
Vid 16-00 slöt vi upp med övrig släkt vid stadshuset, och där informerades även Mannen om vad överaskningen innebar, studioinspelning!. han fick en text på vilken låt han skulle spela in, och vi gick med raska steg mot studion.
Väl framme föstes Mannen in i studion och vi andra skrattade gott åt hans nervositet och prestationsångest:=)
Men den skadeglädjen var kortvarig, sen föstes även vi tjejer/ kärringar in i denna studio för att lägga på körslingan! ( då var det ingen därinne som skrattade, jag lovar!). Bara de som hade lyckats slingra sig och vägrat gå in och dra sitt strå till skivan skrattade gott förstås. Ja, ja det var en kul grej och Mannen fick ett minne i form av en CD-skiva med sig därifrån, skoj!

Efter studiobesöket hade det bokats på en Fondurestaurang, fantastiskt gott!! Köttfondue till varmrätt med massor av tillbehör och såser och chokladfondue till dessert där man fick doppa frukter av alla slag och den som hade samvete kunde även doppa olka slags skumgodis som mashmallows m m, mmmmm riktigt gott var det!!
Verkligen ett jättebra koncept när man vill umgås mycket under måltiden och när man vill sitta länge och äta.

Annars så rusar tiden och snart är det avdent! Här i huset är alla stakar och stjärnor på plats, fönsterna är putsade och vissa gardiner bytta, MEN!! inget får tändas föränn tidigast lördag eftermiddag, varför lördag? det är väl på söndag man tänder?, ja egentligen jag vet! men eftersom Leksand har julmarknad lör-sönd så tänder alla när det blivit mörkt för julstämningen skull( det vore väl bara löjligt om Björnbomskan skulle sitta med strömbrytaren i handen ett dygn extra och tänka- nä,nä är det 1:a advent man tänder så är det!:(

Om någon undrar, och det hoppas jag verkligen, så fortsätter uppladdningen inför Vasaloppet 2011. Mina promenader( eller snart kan man säga joggingturer, för hastigheten ökar hela tiden) fortsätter, vi går en och en halv timme på tisdagskvällar ( ca 10.000 steg) och en timme och femtio minuter på torsdagsmorgnar ( ca 13.500 steg) så man känner verkligen att kondisen har förbättrats betydligt.
jag har faktiskt t om blivit beroende, jag riktigt längtar ut och gå, ett stadium jag inte trott har existerat jag har trott att folk bara "bullshitar" när de påstår att - det är som ett gift!. Men det kanske det kan bli!
Vi får se!



 





Kommentarer
Postat av: A-L

Tack Nattis jag hittade det!

2009-11-24 @ 13:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0