....Fyndardag!

Igår gick jag på plantagen medans tjejerna hade dansträning. Jag gjorde inte som alla andra i dessa tider, köpte penseèr och pelargoner, nej jag köpte konstgjorda pioner och rosor.
Det är nämligen så att jag varje månd och fredag brukar köpa fräscha tulpaner och ha i köket och på matbordet i vardagsrummet, men till min stora besvikelse så är nu tulpansäsongen över, och eftersom jag inte gillar färdiga buketter med blandade blommorså tänkte jag att jag skulle titta efter naturtrogna fina konstgjorda blommor, vilket egentlien är mot mina principer , men det hade de i alla fall på Plantagen, och billiga var de!! jag skulle ha betalt 360:- kr för fem stora pionstjälkar , nio stycken minirosstjälkar och ett paket rosservetter, men hon glömde slå in hälften så när hon sa - det blir 127:- tack, så var jag inte sen att lägga fram slantarna lite snabbt och sen avlägsna mig från platsen - En sekund ( inte mer!) gjorde mitt samvete sig påmint, men vid närmare eftertanke så tänkte jag att även jag ska ha sån tur nån gång och det drabbade absolut ingen fattig

Visar en bild på vår knäppa katt också, som har fått för sig att blomlådorna utanför fönstren  är hennes utkiksplats, ska bli intressant att se hur hon får till det när jag planterar stora pelargoner där :)




Mina fina ( och billiga!) pioner





Knäppa katten


Kommentarer
Postat av: Den äldsta

Vad fina dom var! Och vilken blick du fick av Allis! :P Puss<3

2009-05-12 @ 10:00:42
URL: http://jcb.blogg.se/
Postat av: A-L

...ja visst var de fina, puss på dig goding!

2009-05-12 @ 10:20:17
Postat av: Anonym

Inte så dumt med konstgjorda blommor som ser så verkliga ut. Du får nog plantera sådana i lådan också. Kan inte bli mycket kvar av riktiga om Lis-Lusa bestämt sig för att ligga där, gull katt!



2009-05-12 @ 13:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0