Lyxdagen dröjer sig kvar lite..

Just nu känns det som om jag gnällde lite i onödan vad gäller de sällsynta lyxdagarna i mitt liv. Idag verkar det som om jag faktiskt får en till sån dag. Hotellet går nämligen lite på sparlåga pg a renovering ett par veckor framåt så det är inte några konferanser inbokade, så jag kanske får några lugna dagar framöver, Ja lite finns det säkert att pyssla med där men det verkar inte bli full arbetsvecka, både på gott och ont faktiskt ( man behöver ju inkassera lite så här efter julklappshandel och nyårsfirande), vi får hoppas att Mannen har fullt upp i stället. Men jag måste erkänna att jag faktiskt tycker att man ska kämpa lite extra så här efter jul när det har varit stora och många iköp, då behöver man landa lite och komma tillbaka till verkligheten . Man kan faktiskt tala om för sina barn att - nu får vi leva  sparsamt att tag, kanske planera inköpen och verkligen tänka  ekonomi( hushållning).
Jag tror de mår bra av det.

Kommentarer
Postat av: Anette

Passa på och njut, och ha det skönt



Kram på dig

2009-01-12 @ 17:10:48
Postat av: A-L

Ja det är ju det jag gör, bara bloggr och bloggar:)

2009-01-12 @ 17:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0