Olika sekter...

...har alltid fashinerat mig. Jag blev själv indragen i en sekt av misstag i min gröna ungdom i Göteborg och har min envisa mor att tacka för att jag inte är kvar där idag.
Sen dess fullkomligt slukar jag allt som står om olika religiösa sekter. Inte för att jag är en sökare och letar efter någon form som skulle passa mig, nej utan för att jag inte kan sluta undra över hur man kan bli så påverkad och manipulerad att man blir helt hjärntvättad. Ämnet är verkligen intressant.
   Just av denna anledning vill jag verkligen uppmana alla att titta på dokumentärserien om knutby församling som börjar på tv4  ikväll 21.00 ( jag skulle ju påminna dig om det Lillan!), den är säkert  sevärd.




                         


            

Kommentarer
Postat av: Mor.

På den tiden var du väldigt lättpåverkad och kanske en liten sökare. Ja,ja, nu ordnade det sig.Tur att vi fick dig tillbaka.

Kanske tittar jag i kväll.

2009-02-12 @ 15:47:05
Postat av: A-L

Det tycker jag att du ska göra// puss

2009-02-12 @ 16:20:51
Postat av: lillan

Thank you

Det hade jag helt glömt bort.Har fått

ansiktsbehandling i 2½ timme idag fy vad skönt

det ska jag nog göra en gång i månaden när jag blir rik ; )

2009-02-12 @ 19:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0