Näst sista helgen på hotellet....

...är det den här helgen. Jag jobbar kväll idag, dag i morgon och kväll på söndag. Sen är det bara nästa helg kvar och då jobbar jag dag hela helgen.
Sen så, är det färdigjobbat inom den här branchen. Jag måste säga att trots den usla lönen och de värdelösa arbetstiderna så har jag i alla fall stormtrivts med det här, och det är helt och hållet alla trevliga människors förtjänst, både gäster och personal. Jag har alltid hävdat att   för att jobba med den här lönen och de här arbetstiderna så ska man vara en viss typ av människa, och det stämmer verkligen. Alla som jobbar inom den här branchen är fantastiska människor, det är enbart därför man fortsätter. Arbetsgivarna är tyvärr sällan fantastiska, men all personal har samma lite råa jargong och samma sorts humor. Ja, , ....jag bara älskar, och kommer att sakna att jobba tillsammans med alla dessa härliga människor man träffat genom åren otroligt mycket , men jag kommer naturligtvis att hålla fast vid vissa extra fantastiska även fortsättningsvis...på Palmbers....på tisdagar...som vanligt :)


Kommentarer
Postat av: Mor.

Ursäkta frågan. Men hur ska du kunna fika med jobbisar varje Tisdag. Du jobbar väl då? eller?

2009-02-27 @ 18:38:14
Postat av: AL

Ja, men jag jobbar inte hela dagarna, och inte varje tisdag. Men det var en bra fråga, den behövde du inte ursäkta :)

2009-02-28 @ 00:16:17
Postat av: lillan

Gud va gulligt skrivet,jag blir alldeles rörd

snyft vi ses på Palmbergs

2009-03-01 @ 20:12:42
Postat av: A-L

...snyft.....jag blir nästan lite rörd själv.

Ja, Palmbergs tisdag 11.00

2009-03-01 @ 23:12:34
Postat av: Micke Rokka

Och jag blir oxå rörd över att ni är så fina vänner...jag är glad att jag får vara det

2009-03-03 @ 19:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0