Nu är det jul igen.....



Ja nu är det inte många dagar kvar till självaste julaftonen. Vi har haft alla klappar färdiga länge nu faktiskt , och julmaten är inhandlad och det som ska lagas är lagat, det mesta i alla fall.
I morgon återstår  bara skinkan, Jansson, revbenspjällen och granens alla ting. I kväll har jag klätt min ljuskrona med sidenband och tallris också, och det ska bara ställas ut lite äpplen på spiskanten tillsammans med tallriset, mmmm nu börjar känslan komma smygande.....

Själv jobbar jag i morgon, men "Mannen" och "Mina båda" fixar med knäck och julchoklad medans jag jobbar, och så kommer jag hem alldeles lagom till att griljera skinkan och göra Jannsonen. Sen äter vi en ljummen skinkmacka och klär granen, precis som vi alltid brukar göra.....
Sen när det känns som att allt är klart och bingolottos uppesittarkväll är slut, då tar jag och torkar av golven med såpa...., ja då kan man gå och lägga sig med en härlig känsla av jul, för det gör verkligen såpa....luktar jul alltså:=)



Min sidenbandsklädda krona



Den här vackra korgen i plåt fick jag av min mamma och pappa idag, jättefin verkligen!




Föresten så vill jag bara bjuda på en bild på vår kära katt, hon tycker inte att vi ska ha ved i våran vedkorg, hon tycker att det är en kattkorg :)


 


Kommentarer
Postat av: Mor

Lislusa tycker nog att hon kan få överta vedkorgen nu när ni har fått den där plåtkorgen.Den funkar nog bättre som vedkorg och den gamla som kattkorg!!!

2009-12-26 @ 15:00:32
Postat av: Mor

Å julen varar in till Påska!!!!

2010-01-07 @ 15:29:09
Postat av: Monica

Gillar kattkorgen!!! =D

2010-01-13 @ 13:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0