Grönt igen.......



....Ja nu är det åter grönt utanför fönstret, verkligen jättetrist, MEN!!! inte hindrar det mig från julbestyra!
I helgen har vi målat öppna spisen vit, handlat julklappar ( ja, inte alla, men många!) och slagit in fina paket. Det är verkligen så att när man slår in paket så kommer julkänslan, det spelar liksom ingen roll att gräset är grönt och alla utegranar med belysning står kala, det blir julstämning då!.
Vi var och såg sista filmen om Lisbeth Salander på bio också, jättebra men jag tycker fortfarande att den första var bäst.
jag har tagit ut den ena kompressen  som de satt in under operationen också. Det var inget jag skulle göra men den kom så småningom ner i svalget och jag var verkligen tvungen att stoppa in tummen och pekfingret i halsen och DRA ut den 25 cm långa gasbindan!!, ja det var skitäckligt!!!!, men jag var tvungeb att göra nåt så den inte skulle fastna där så nu har jag en näsborre som jag kan andas fritt igenom, fantastiskt skönt!
På fredag ska de ta ut den andra på lassarettet.

Här kommer lite bilder från helgen




Nu är det grönt utanför fönstret......



 

........men inte hindrar det mig får att fixa lite julkänsla genom att slå in lite julklappar



Och spisen är vit och fin, det fattas bara lite tallris

 

 

Det andra ljuset är tänt i staken

 

 

Ute på altanen är det också "juligt"

 


Kommentarer
Postat av: mor

Juligt!!!! jag vill ha det stora svarta paketet!

Men Usch, tur du fick upp gasbindan, den såg väl inte så trevlig ut förstår jag.

Sköt om dej!

2009-12-06 @ 16:40:32
Postat av: A-L

Ja, det var lite panikartat, men nu känns det skönt

2009-12-06 @ 16:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0