" Dubbelfika"


Som alltid när det är Tisdag så träffas vi fd jobbisar och fikar och skvallrar lite. Idag  blev det en "dubbelfikadate".
Det är fd jobbisar från en arbetsplats som jag brukar fika med varje Tisdag, och det är på förmiddagen. Men idag hade jag även bestämt med en fd jobbis från en annan arbetsplats att vi skulle ta en fika på eftermiddagen, så idag har det inte blivit mycket vettigt gjort kan jag ärligt säga ( i och för sig kan det väl vara vettigt att hålla sig uppdaterad om vad som händer med folk och fä runt omking en, eller ja, skvallra helt enkelt!), men det har i alla fall varit en skön och smakfull dag, kaffe och ostfralla vid första daten, och paj med grönsallad  vid andra daten, riktigt mysigt!.

Annars så fick jag och Den yngsta ett ryck igår och plockade av våra körsbärsträd, det vi kom åt.
Så på kvällen kokade jag  tjugo liter bär, vilket genererade i drygt tio liter färdig saft, och det UTAN saftmaja!
Kan vara intressant att veta att den största kastrullen jag har är på 4 liter, jag fick alltså göra samma procedur fem ggr innan alla bär blivit saft!.
Men nu är saft förrådet påfyllt!






Kommentarer
Postat av: lillan

Och den blev jättegod tycker jag å

prinsessan Tessan ;)

2009-08-18 @ 22:03:23
Postat av: Mor

Jag är impad! Bra gjort med tanke på den lilla kastrullen.

Det där med jobbfika flera gånger samma dag går väl an om det inte blir så ofta och ostmacka istället för winerbröd och bakelse.

2009-08-19 @ 09:43:57
Postat av: lillan

Idag gör jag också saft krusbär,det

blir nog bra när det är klart ;)

2009-08-20 @ 15:02:28
Postat av: häxan surtant

Men skriv nåt dåååå!!!!!!!!

2009-08-24 @ 20:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0